Nederlandse speelsters overal te zien in het straatbeeld in nieuwe campagne
Foto: © photonews
PassaSports, de onbetwiste sportspecialist van de Benelux, zet met haar merk VoetbalDirect een ambitieuze stap om het vrouwenvoetbal in Nederland naar een hoger niveau te tillen. Mogelijk volgen er later ook nog acties in ons land.
In samenwerking met spelersvakbond VVCS is een uitgebreide campagne gelanceerd die de specifieke behoeften van vrouwelijke voetballers onder de aandacht brengt en vrouwenvoetbal meer aandacht geeft.
"Uit onderzoek blijkt dat vrouwenvoetbalsters specifieke behoeften hebben op het gebied van sportuitrusting, zoals voetbalschoenen. Er zijn voetbalschoenen voor vrouwen, maar nog veel speelsters weten hier niet van."
"En dat terwijl met de juiste voetbalschoenen kan de kans op blessures verkleind worden. Momenteel hebben vrouwen vier tot acht keer zoveel kans op een kruisbandblessure dan mannen."
Eredivisiespeelsters mee in de bres
"Om hierop in te spelen is VoetbalDirect een samenwerking aangegaan met Eredivisiespeelsters Naomi Piqué, Pleun Raaijmakers, Floor Spaan, Jill Diekman en Jacintha Weimar allen lid van spelersvakbond VVCS", klinkt het in een persbericht.
Tot op heden is er nog geen weet van een vergelijkbare actie in België, maar die zou er misschien op termijn ook wel kunnen/moeten komen gezien de populariteit in ons land.
Lees alles over het vrouwenvoetbal via www.vrouwenvoetbalkrant.be!